marți, 28 iulie 2015

Povestea familiei I.

O zi, o privire în ansamblu
Într-o zi obişnuită i-am făcut o vizită doamnei pe nume I. D. ce are grijă singură, fără sprijinul unui barbat, de copilaşii ei, aceasta considerandu-i „viaţa mea”.
Această doamnă are 6 copilaşi, numele lor sunt : Loredana, Leonard, Bogdan, Teodora, David şi Alexandru. Cel mai mic copil are 4-5 săptămâni, mai sunt 3 copiii la fel de micuţi, au vârstele cuprinse între 3-4 ani, o fată adolescentă în vârstă de 18 ani  care şi după spusele mamei „dacă fata mea mai mare se căsătoreşte îmi va fi de două ori mai greu ca până acum, deoarece ea este sprijinul meu, cât poate ea se duce şi munceşte, dar fiind tânără inevitabil va urma şi o căsătorie” şi mai are un băieţel care are probleme de sănătate, are memoria întârziată, receptivitatea lui la anumite informaţii este mult mai redusă decât a unui om normal, sănătos şi din această cauză mama a încetat din a mai trimite copilul la şcoală.
Această familie a locuit în Fălticeni, dar de 4 ani sunt stabiliţi în Deleni. Acolo mama mergea în fiecare duminică la biserică, dar aici îi este ruşine să meargă pentru că nu are haine adecvate pentru biserică, fuste, bluze, eşarfă. 
După ce ne-a răspuns la câteva întrebări introductive pentru a afla pas cu pas povestea sa - am aflat că în ciuda stării precare pe care aceasta împreună cu copiii o duce, nu contează aceste „mici” detalii pentru că „atâta timp cât am copiii alături de mine, nu contează că avem atâtea lipsuri, ei sunt viaţa mea, în fiecare seară dorm cu mine, toţi într-un pat, aşa i-am obişnuit, să mă simtă aproape şi de asemenea să-i simt şi eu. Pentru nimic în lume nu mi-aş da copiii la stat, eu am trăit într-un cămin de copiii, şi nu a fost deloc plăcut şi nu doresc să li se întâmple la fel şi copiiilor mei, nu concep asta”.
Aceasta întreţine copiii cu ajutorul social în valoare de 190 de lei şi alocaţiile copiiilor, care din fericire din luna iulie 2015 s-au dublat.

La întrebarea referitoare la iniţiativa noastră din perspectiva ei văzută a răspuns „ e una foarte bună pentru că ajutaţi oamenii aflaţi la anaghie”.




Poti ajuta familia I. donand pe magazinul nostru caritabil: http://poiana-cu-destine.webnode.ro/



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu