Pentru că voluntarii din StefiIMPACT au derulat in perioada mai- oct 2015 un amplu
proiect, sub motto-ul “Lumea noastră. Demnitatea noastră.Viitorul nostru”,dorim
sa asiguram continuitatea acestei campanii
si să ne implicam si in perioada sarbatorilor de iarna direct în viața
comunităților defavorizate, încurajând cat mai multi tineri si oameni de bine să
acorde un sprijin semenilor aflați în nevoie.
VoluntariiStefi IMPACT au identificat în
apropierea orașului Harlau, 15 familii aflate într-o comunitate rurală izolată geografic, lipsită de mijloacele adecvate de
comunicare (drumuri, poduri, electricitate, telefon) și de minimul
necesar unui trai decent.In aceeasi categorie se afla si 45 de copii institutionalizati ai
Preventoriului Deleni.Ne propunem sa le aducem bucurie si speranta in preajma
sarbatorilor de iarna, prin oferirea unor oportunitati clare si concrete de
sustenabilitate in crearea unui Craciun de poveste acestor semeni ai nostri,
pentru ca NOUĂ NE PASĂși împreună schimbăm destine!
Nevoia identificată
Sărăcirea
populației este o problemă resimțită la nivelul întregii comunități europene și
implicit în România. În orașul Hîrlău și zonele adiacente, situate în Regiunea
de dezvoltare Nord-Est a României, cea mai saracă zonă a UE, mulți oameni trăiesc în sărăcie, fără șansa
de a schimba situația în care se află. Nevoile acestui segment de populație țin
mai ales de: imposibilitatea asigurării, satisfacerii trebuințelor biologice
bazice - hrană, adăpost, luminăși căldură, accesul la servicii medicale și
educaționale adecvate, trăirea acută a sentimentului de abandon, de
marginalizare și izolare socială, cu tat mai mult in
preajma sarbatorilor de iarna cand fiecare isi doreste sa fie bucuros si impacat
cu sine si ai lui.
Scopul il reprezintă
imbunătățirea pe termen scurt și
mediu a nivelului de trai pentru un număr de 15 familii nevoiase si 45
de copii din Preventoriu Deleni, prin derularea
unei campanii de voluntariat și atragere de fonduri (fundraising) pentru a le
infrumuseta sarbatorile de iarna. Proiectul își propune și atragerea atenției
opiniei publice asupra nevoilor existente în aceste categorii sociale
defavorizate, oferindu-le posibilitatea voluntrilor si colaboratorilor de a se
implica constant și pe viitor in actiuni
prosociale.
Obiectivele specifice proiectului:
O1.Reorganizarea, recrutarea și
instruirea a noi voluntari din clase diferite ale colegiului
O2.Creșterea
gradului de conștientizare, responsabilizare, exersare a atitudinii de
solidaritate față de persoanele defavorizate,în randul comunității și al
responsabililor autorităților locale/regionale cu privire la riscul fenomenului
de sărăcire precum și la efectele nocive
ale discriminării și intoleranței față de persoanele aflate în situații de
vulnerabilitate psihologică, socială, economică;
O3. Dezvoltarea
unor competenţe antreprenoriale prin derularea
campaniei „Poveste de Craciun! care implică și activități de
fundraising, aducătoare de resurse necesare susținerii acțiunilor propuse;
O4.Promovarea și vizibilitatea acțiunilor proiectului pe tot parcursul
derulării sale, pre și post implementare prin
materiale promoționale și educative
(afiș, film de prezentare,poveste, site, pliante, fluturași, reportaje, pagina FB, blog de
campanie, banner etc.)
Voluntarii, elevii și profesorii voluntarilor implicați în
proiect, comunitatea locală, instituțiile partenere, enoriașii parohiilor din
aceste localități, populația sensibilizată prin intermediul produselor de
art-craft realizate, a povestii de Craciun scrise intr-o forma inedita, a
aparițiilor din spatiul virtual.
n>
O2.Creșterea
gradului de conștientizare, responsabilizare, exersare a atitudinii de
solidaritate față de persoanele defavorizate,în randul comunității și al
responsabililor autorităților locale/regionale cu privire la riscul fenomenului
de sărăcire precum și la efectele nocive
ale discriminării și intoleranței față de persoanele aflate în situații de
vulnerabilitate psihologică, socială, economică;
O3. Dezvoltarea
unor competenţe antreprenoriale prin derularea
campaniei „Poveste de Craciun! care implică și activități de
fundraising, aducătoare de resurse necesare susținerii acțiunilor propuse;
O4.Promovarea și vizibilitatea acțiunilor proiectului pe tot parcursul
derulării sale, pre și post implementare prin
materiale promoționale și educative
(afiș, film de prezentare,poveste, site, pliante, fluturași, reportaje, pagina FB, blog de
campanie, banner etc.)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu