vineri, 13 noiembrie 2015

POVESTE DE CRACIUN – UMPLE-TI INIMA CU FAPTE BUNE!

Pentru că voluntarii din StefiIMPACT  au derulat in perioada mai- oct 2015 un amplu proiect, sub motto-ul “Lumea noastră. Demnitatea noastră.Viitorul nostru”,dorim sa asiguram continuitatea acestei campanii  si să ne implicam si in perioada sarbatorilor de iarna direct în viața comunităților defavorizate, încurajând  cat mai multi tineri si oameni de bine să acorde un sprijin semenilor aflați în nevoie.
VoluntariiStefi IMPACT au identificat în apropierea orașului Harlau, 15 familii aflate într-o comunitate rurală izolată geografic, lipsită de mijloacele adecvate de comunicare (drumuri, poduri, electricitate, telefon) și de minimul necesar unui trai decent.In aceeasi categorie se afla si  45 de copii institutionalizati ai Preventoriului Deleni.Ne propunem sa le aducem bucurie si speranta in preajma sarbatorilor de iarna, prin oferirea unor oportunitati clare si concrete de sustenabilitate in crearea unui Craciun de poveste acestor semeni ai nostri, pentru ca NOUĂ NE PASĂși împreună schimbăm destine!
Nevoia identificată
Sărăcirea populației este o problemă resimțită la nivelul întregii comunități europene și implicit în România. În orașul Hîrlău și zonele adiacente, situate în Regiunea de dezvoltare Nord-Est a României, cea mai saracă zonă a UE,  mulți oameni trăiesc în sărăcie, fără șansa de a schimba situația în care se află. Nevoile acestui segment de populație țin mai ales de: imposibilitatea asigurării, satisfacerii trebuințelor biologice bazice - hrană, adăpost, luminăși căldură, accesul la servicii medicale și educaționale adecvate, trăirea acută a sentimentului de abandon, de marginalizare și izolare socială, cu tat mai mult in preajma sarbatorilor de iarna cand fiecare isi doreste sa fie bucuros si impacat cu sine si ai lui.
 Scopul il reprezintă  imbunătățirea pe termen scurt și  mediu a nivelului de trai pentru un număr de 15 familii nevoiase si 45 de copii  din Preventoriu Deleni, prin derularea unei campanii de voluntariat și atragere de fonduri (fundraising) pentru a le infrumuseta sarbatorile de iarna. Proiectul își propune și atragerea atenției opiniei publice asupra nevoilor existente în aceste categorii sociale defavorizate, oferindu-le posibilitatea voluntrilor si colaboratorilor de a se implica  constant și pe viitor in actiuni prosociale.
Obiectivele specifice  proiectului:
O1.Reorganizarea, recrutarea și instruirea a noi voluntari din clase diferite ale colegiului
O2.Creșterea gradului de conștientizare, responsabilizare, exersare a atitudinii de solidaritate față de persoanele defavorizate,în randul comunității și al responsabililor autorităților locale/regionale cu privire la riscul fenomenului de sărăcire  precum și la efectele nocive ale discriminării și intoleranței față de persoanele aflate în situații de vulnerabilitate psihologică, socială, economică;
O3. Dezvoltarea unor competenţe antreprenoriale prin derularea  campaniei „Poveste de Craciun! care implică și activități de fundraising, aducătoare de resurse necesare susținerii acțiunilor propuse;
O4.Promovarea și vizibilitatea  acțiunilor proiectului pe tot parcursul derulării sale, pre și post implementare prin  materiale promoționale și  educative (afiș, film de prezentare,poveste, site, pliante,  fluturași, reportaje, pagina FB, blog de campanie, banner etc.)
Voluntarii, elevii și profesorii voluntarilor implicați în proiect, comunitatea locală, instituțiile partenere, enoriașii parohiilor din aceste localități, populația sensibilizată prin intermediul produselor de art-craft realizate, a povestii de Craciun scrise intr-o forma inedita, a aparițiilor din spatiul virtual. n>

O2.Creșterea gradului de conștientizare, responsabilizare, exersare a atitudinii de solidaritate față de persoanele defavorizate,în randul comunității și al responsabililor autorităților locale/regionale cu privire la riscul fenomenului de sărăcire  precum și la efectele nocive ale discriminării și intoleranței față de persoanele aflate în situații de vulnerabilitate psihologică, socială, economică;
O3. Dezvoltarea unor competenţe antreprenoriale prin derularea  campaniei „Poveste de Craciun! care implică și activități de fundraising, aducătoare de resurse necesare susținerii acțiunilor propuse;
O4.Promovarea și vizibilitatea  acțiunilor proiectului pe tot parcursul derulării sale, pre și post implementare prin  materiale promoționale și  educative (afiș, film de prezentare,poveste, site, pliante,  fluturași, reportaje, pagina FB, blog de campanie, banner etc.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu