marți, 26 iulie 2016

Zi de vacanță cu caniculă astăzi. Unii la munte, alții la mare, mulți încă acasă, trăind vacanța așa cum simte fiecare. Pentru noi însă, a fost o zi de acțiuni prosociale. Deși nu avem posibilitatea să gătim la cantina instituției partenere, familia unui voluntar din echipă este receptivă nevoilor grupului nostru țintă, și ne găzduiește!




Așadar, Raluca Buzămurgă a fost gazdă azi, și încă de dimineață a fost la cumpărături, împreună cu Anisia Formagiu și Valentina Bucătaru, pentru ca mai apoi să pregătească hrana calda – borș moldovenesc de legume cu smântână și asezonat cu leuștean din belșug, cartofi cu carne de pui la cuptor, fructe și compot- numai bune pentru o asemenea zi caniculară! La toate acestea au pus ca și ingredient principal - voia bună, compasiunea și grija pentru acești bunici singuri, și au creat acolo o experiență de neuitat, au lucrat în grup, au colaborat și au exersat abilități de veritabile gospodine, fiind singurele stăpâne ale bucătăriei.




A urmat apoi colindul către casele modeste ale bunicilor care, de data aceasta, nu au anticipat vizita noastră, pentru că este marți, iar noi i-am obișnuit în cele 14 săptămâni de până acum că le trecem pragul joia. Bucuria a fost însă, la fel de mare.
Mulțumesc echipei pentru treaba perfectă pe care o faceți. E ușor să faci o faptă bună sporadic, dar e minunat să rămâi constant în atitudinea prosocială!


Iată ce au scris fetele care au mers pe teren astăzi: ”Am ajuns și astăzi la bătrânii noștri! Au început să plângă când au vazut că si astăzi le-am trecut pragul. Bunica S. are nevoie de pansament pentru picior şi pastile, cum suntem obișnuiți deja. Familia C. se intreba ce e cu noi pe câldura asta, s-au bucurat că am trecut pe la ei și le-am adus ceva de mâncare, compot și fructe pentru cei mici. Ne-am bucurat că ne-am revăzut bunicile.” Și pentru Ștefana Ciubotaru, Andreea Băhnăreanu și Irina Spinei a fost o provocare ziua de astăzi - iată ce ne scrie una dintre ele pe grupul nostru de lucru: ”Deși a fost o zi foarte călduroasă, am reușit să ajungem la bunicii noștri. Bunica S. nu era acasă și i-am lăsat mâncarea pe scările casei. Bunica E. s-a mirat că am venit, deoarece știe că am intrat în vacanță, iar bunicul care stă aproape de cimitir a spus că astăzi l-au vizitat băietii lui. Era emoționat și sfios, ca de fiecare dată la întâlnirea cu noi. E minunat ce simt acum, azi fiind prima zi de teren!”

Drum cu peripeții a fost și pentru Anisia și Gabriela Ichim, care au străbătut ceva km. prin grădini spre alte bunicuțe. Poate nu e mult pentru unii, dar pentru fiecare suflet în parte e o alinare și un gest de recunoștință și omenie. A fost dorința lor, a membrilor activi din Ștefi IMPACT nu doar să petreacă, să onoreze invitații, animând petreceri și serbări pentru cei mici, ci să mai și gătească, măcar o dată la 2 săptămâni. Fiecare experiență de acest fel ne face mai responsabili pentru ceea ce spunem și mai ales ce le arătăm să facă copiilor noștri. Iar gestul blând și compasiunea , solidaritatea și bunătatea sunt fără de preț.



Felicitări copii, mulțumim bunicilor că ne dați voie să intrăm în viețile domniilor voastre, în căsuțele modeste și pline de poveste. Mulțumim și celor care ne invită să animăm petreceri și să oferim spectacole de teatru – forum, pentru că astfel susținem împreună cauza proiectului nostru - alinăm singurătatea și umplem măcar puțin nevoia de bază a unor suflete neputincioase. 
Pe curând! Vacanță frumoasă, plină de entuziasm și fapte mărețe vă dorim! 
Psiholog Liliana Bulgagiu și echipa Ștefi IMPACT

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu